Vanliga frågor och svar
Hur använder sig Bluestep Bank av BankID i telefonsamtal?
En stor del av vår kommunikation med kunder sker över telefon. Det är därför viktigt för din och vår trygghet att vi kan identifiera dig på ett säkert sätt. I telefon gör vi det med BankID.
Vi kommer endast be dig identifiera dig med BankID om du ringer in till oss, eller om du meddelats annat.
När du använder BankID är det viktigt att du inte uppger din kod för någon per telefon och att du noggrant läser de texter som visas i BankIDs applikation innan du signerar.
Skulle du känna dig osäker på om den du pratar med ringer ifrån Bluestep Bank bör du avsluta samtalet och kontakta oss.
Vanligaste frågorna inom BankID:
- Kan jag öppna ett sparkonto utan BankID?
- Kan jag beställa BankID av Bluestep Bank?
- Vad gör jag om mitt BankID inte fungerar?
- Vad gör jag om mitt BankID blivit spärrat?
- Vad gör jag om jag glömt min kod till BankID?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00