
Vanliga frågor och svar
Varför får jag ett autogiromedgivande när jag öppnat ett sparkonto?
När du öppnar ett sparkonto hos Bluestep Bank måste du ange ett uttagskonto i din vanliga bank, dit pengarna skickas när du gör ett uttag från ditt sparkonto. För att detta ska fungera måste vi upprätta en autogirokoppling till ditt uttagskonto. Autogiromedgivandet ingår i de allmänna villkoren, som du signerade när du öppnade kontot.
En bekräftelse på autogiromedgivandet visas i din internetbank. Medgivandet innebär endast att vi kan skicka pengar till dig. Det innebär inte att vi kan dra pengar från ditt konto.
Autogiromedgivandet behöver verifieras genom autogirocentralen vilket kan ta upp till 3-5 arbetsdagar.
Vanligaste frågorna inom Öppna och avsluta sparkonto:
- Hur öppnar jag ett sparkonto?
- Kan jag hantera sparkonton via telefon?
- Vilka krav gäller för att öppna konto?
- Kan jag öppna flera sparkonton av samma kontotyp?
- Kan man öppna sparkonto för företag eller förening?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00
Bluestep Bank är en del av Enity Bank Group.
Enity Bank Group är en svensk bankgrupp som består av flera bolånebanker i Norden. Enity Bank Group som står under Finansinspektionens tillsyn.
Enity Bank Group är en svensk bankgrupp som består av flera bolånebanker i Norden. Enity Bank Group som står under Finansinspektionens tillsyn.
Läs mer på www.enity.com