Vanliga frågor och svar
Vad betyder "Uttagskonto verifieras" och "Uttagskonto ej godkänt"?
"Uttagskonto verifieras" betyder att vi kontrollerar ditt uttagskonto för att säkerställa att du står som kontohavare och att det är en kontotyp som går att koppla till autogiro. När uttagskontot godkänts försvinner detta meddelande.
Processen för att kontrollera ditt uttagskonto sker genom en filöverföring till din huvudbank via Bankgirocentralen. Oftast tar kontrollen endast några bankdagar, men kan i vissa fall ta längre tid.
Du kan göra överföringar och insättningar till ditt sparkonto medan ditt uttagskonto väntar på godkännande. Det går däremot inte att ta ut pengar eller avsluta kontot.
"Uttagskonto ej godkänt" betyder att det av någon anledning inte gått att upprätta en autogirokoppling till ditt uttagskonto. Detta kan bero på att du angett ett felaktigt kontonummer, att du inte står som kontohavare, eller att det är en kontotyp som inte tillåter autogirokoppling.
Du kan göra överföringar och insättningar till ditt sparkonto även om ditt uttagskonto inte är godkänt. Det går däremot inte att ta ut pengar eller avsluta kontot.
På Mina sidor kan du enkelt logga in för att se aktuell information om dina sparkonton och för att hantera dina konton.
Vanligaste frågorna inom Insättningar och uttag:
- Hur gör jag en insättning, uttag eller överföring på mitt sparkonto?
- Vad har ni för gränser på insättningar och uttag?
- Hur många uttag får jag göra från sparkontot?
- Varför kan jag inte göra uttag direkt efter att jag öppnat mitt konto?
- Jag gjorde ett uttag för flera dagar sedan, varför har jag inte fått pengarna?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00