Vanliga frågor och svar
Spara
-
Öppna sparkonto
- Hur öppnar jag ett sparkonto?
- Kan jag öppna sparkonto via telefon?
- Vilka krav gäller för att öppna konto?
- Kan jag öppna flera sparkonton av samma kontotyp?
- Kan man öppna sparkonto för företag eller förening?
- Varför får jag ett autogiromedgivande när jag öppnat ett sparkonto?
- Varför behöver jag svara på om jag är skatteskyldig i USA?
- Hur avslutar jag ett sparkonto?
-
Insättningar och uttag
- Hur gör jag en insättning, uttag eller överföring på mitt sparkonto?
- Vad har ni för gränser på insättningar och uttag?
- Hur många uttag får jag göra från sparkontot?
- Varför kan jag inte göra uttag direkt efter att jag öppnat mitt konto?
- Jag gjorde ett uttag för flera dagar sedan, varför har jag inte fått pengarna?
- Hur länge behöver jag vänta på mina pengar om jag har ett 30-dagarskonto?
- Hur ändrar jag uttagskonto?
- Vad betyder "Uttagskonto verifieras" och "Uttagskonto ej godkänt"?
-
Sparräntor
- Hur beräknas sparräntorna?
- Är räntan på sparkontot rörlig?
- Vilken är den effektiva räntan på fasträntekontona?
- Vad händer när mitt fasträntekonto löpt ut?
- Vad behöver jag göra för att få den extra årliga bonusräntan på sparkonto Plus?
- Vad händer om bonusräntan förändras?
- Förlorar jag bonusräntan vid överföring mellan konton?
Hittar du inte svaret på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta oss.
Ring oss på telefon 0770-33 01 00